Vilafortuny

Nasz wakacyjny wypad do Katalonii - mieszkaliśmy w małej miejscowości Vilafortuny nieopodal Cambrils i Salou. Oprócz dużej dawki foczingu udało nam się zobaczyć Barcelonę, katalońskie góry Montsant, a nawet klasztor w Montserrat :)

Przelot: Gdańsk - Barcelona El Prat - Gdańsk WIZZAIR - 423 PLN (cena za osobę)
Noclegi za pośrednictwem AIRBNB - dom dla 10 osób  - 7917zł / 14 dni

KATALONIA 2018

Do Barcelony wybraliśmy się w dwie rodziny, a dostaliśmy się tam lotem z Gdańska na lotnisko El Prat - lot był opóźniony prawie 1,5 godziny, ale nie było później problemu z odbiorem samochodu, ani też zameldowaniem się w wynajętym domu. W około godzinę po przylocie udało nam się dotrzeć do położonej na południe od Barcelony miejscowości Vilafortuny gdzie gdzie mieliśmy spędzić 14 dni urlopu :)

VILAFORTUNY - NASZ DOM I OKOLICE

Nasz dom okazał się idealnym miejsem na wakacyjną wyprawę dla dwóch rodzin. Mieliśmy wygodne sypialnie na piętrze i cały parter z olbrzymim salonem i kuchnią. Na zewnątrz domu także było sporo miejsca. Dodatkowo w odległości kilku minut spaceru mieliśmy do dyspozycji basen! Nasi gospodarze umówili się z nami w dogodnym miejscu na autostradzie, a w domu czekał na nas powitalny poczęstunek :) W razie problemów są dostępni i służą pomocą - polecamy!!! Informacje o naszym miejscu wakacyjnym znajdziesz TUTAJ.

Casa Yaya Maria

Vilafortuny położone pomiędzy Salou i Cambrils było świetnym miejscem na wakacje - sklepiki, markety, restauracje i lokalna plaża. Z domu na piaszczystą plażę mieliśmy około 15 minut spacerem, mijając po drodze niewielki XI wieczny zameczek.

SALOU I CAMBRILS

Na plaże i nadmorskie bulwary wybieraliśmy sie także czasami do pobliskiego Salou oraz Cambrils (Vilafortuny leży dokładnie pomiędzy tymi miasteczkami). Cambrils jest niewielkim, przyjemnym i spokojnym nadmorskim miasteczkiem, w dużym porcie cumują łodzie rybackie, a na lądzie między hotelami i restauracjami rozciągnięte są sieci. Nieopodal portu przy promenadzie jest plaża - jadąć samochodem najlepiej zaparkowac na dużym parkingu nieopodal sklepu ALDI - stamtąd to tylko 5 minut. Salou jest mniej senne niż Cambrils - uważane jest za jeden z najlepszych kurortów katalońskiego Costa Dorada (Złotego Wybżerza). Miasto jest idealnym miejscem na rodzinny wypoczynek - Salou zostało wyróżnione tytułem miejsca przyjaznego turystyce rodzinnej. Parkowanie tam może być utrudnione, ale dosyć duże płatne parkingu znajdziecie przy nadmorskiej promenadzie, a całodzienny koszt parkowania to ok. 6EU, więc nienajgorzej.

W miesiącach letnich Salou rozświetla wieczory wyjątkowym spektaklem światła, dźwięku i wody, z wykorzystaniem laserów i reflektorów LED. To multimedialny pokaz - przepiękne tańczące fontanny, które stały się już prawdziwym symbolem miasta, można je podziwiać każdej nocy przy Paseo Jaume I. Nie przegapcie oglądania światła i strumieni wody zsynchronizowanych w rytm odtwarzanej muzyki. Pokazy sa bezpłatne :)

FILM: MULTIMEDIALNY POKAZ FONTANN W SALOU

PARK WODNY AQUAPOLIS

Dobrym pomysłem na ciekawy dzień dla rodziny jest wycieczka do parku wodnego w Salou. Aquópolis Costa Dorada pełen jest przeróżnych zjeżdżalni - każdy znajdzie tu coś dla siebie, znajdziemy tam także basen ze sztuczną falą i Aloha Beach, część tematyczna wzorowana na hawajskich klimatach i krajobrazach: białe piaszczyste plaże, palmy, hamaki, kryte strzechą parasole... Kolejną atrakcją jest delfinarium, gdzie delfiny popisują się w swoim show! Kupiliśmy bilety przez internet i co nas zaskoczyło do wejścia konieczne były wydruku - poratowali nan nasi gospodarze :)