Wyspa SobieszewskaPętla Sobieszewska - czyli wakacyjny rejs dookoła Wyspy Sobieszewskiej z Jachtklubem Wiślinka :)

REJS WOKÓŁ WYSPY SOBIESZEWSKIEJ

mapa - wyspa Sobieszewska

W wakacyjną sierpniową sobotę wzięlismy udział w rejsie zorganizowanym przez Jachtklub Wiślinka. Z przystani w Wiślince Śmiałą Wisłą wypłynęliśmy na wody Zatoki Gdańskiej. Pogoda była sprzyjająca - piękne słońce i sprzyjający wiatr :) Zatkoą Gdańska płynęliśmy wzdłuż brzegów Wyspy Sobieszewskiej - nasza "armada" składała się z pięciu jachtów. Gdy zbliżyliśmy się do rezerwatu Mewia Łacha i ujścia Wisły (przekopu) wokół nas zaczęły pokazywać się foki. Były ciekawskie i co chwila wynurzały się przy burtach focze głowy :) A na wyepce Focza Łacha widac było wylegujące się stadko. Wpłynęliśmy w przekop Wisły i tutaj zaczęło się żmudne halsowanie pod wiatr i pod prąd rzeki. Na wysokości promu w Świbnie jeden z jachtów wpadł na sieci rybackie. Stamtąd halsowaliśmy dalej aż do śluzy w Przegalinie. Po śluzowaniu z której wychodziliśmy na silniku (na holu) wpłynęliśmy na Martwą Wisłę. Tutaj znowu wiatr był korzystny i droga do mostu pontonowego w Sobieszenie nie zajęła nam dużo czasu, tak, że wszystkie jachty zdążyły na otwarcie mostu o 17.00. Stamtąd to juz tylko jedens hals do przystani w Wiślince, gdzie zakończyliśmy rejs :) Oby więcej takich rejsów - ahoj!