Izerski Szlak CietrzewiaRelacja z naszej narciarskiej wycieczki Szlakiem Cietrzewia w Górach Izerskich. Od kolei gondolowej na Izerskim Stogu przez Halę Izerską dotaliśmy do znanej wszystkim narciarzom biegowym Polany Jakuszyckiej. To najbardziej znany ośrodek narciarstwa biegowego w Polsce - podobno dzięki specyficznemu mikroklimatowi śnieg utrzymuje się tutaj przeciętnie aż 156 dni w roku...

Mapa Izerski Szlak Cietrzewia

Na naszą narciarską wyprawę przez całą środkową część polskich Gór Izerskich wyruszyliśmy z górnej stacji kolei Ski&Sun na Izerskim Stogu. Ze Świeradowa wjechaliśmy na górę kolejką gondolową skąd częściowo nartostradą zjechaliśmy stromym zjazdem drogą w dół (zielonym szlakiem pod schroniskiem). Po zjeździe na zakręcie szlak rozdzielił się z nartostradą i ruszyliśmy na pierwszy około 1km podjazd. Zaprowadził nas on na Łącznika - najwyższy punkt naszej trasy 1066 m n.p.m. W tym miejscu zaczyna się tzw. Droga Telefoniczna (szlak czerwony), którą przez kolejne 6 km jechaliśmy w dół do Polany Izerskiej. Zjazd na Polanę Izerską był magiczny – tylko my śniegi słońce :) Z Polany Izerskiej ruszyliśmy dalej w dół do znajdującego się na Hali Izerskiej schroniska Chatka Górzystów. Z zewnątrz nic nie zapowiadało tłumu turystów, który zastaliśmy wewnątrz – ale i tak udało nam się napić ciepłej herbaty :) Był to dość duży kontrast do czasów gdy zdarzało być się jedynymi gośćmi w chatce – wspominki TUTAJ. Dalej szlak biegł o część biegnie przez Halę Izerską, Kobylą Łąkę i przez rezerwat Torfowiska Doliny Izery do Stacji Turystycznej Orle. Odcinek od Stogu Izerskiego do Stacji Turystycznej Orle to ok. 14km i na tym odcinku byliśmy jedynymi narciarzami na trasie. Ale już na Hali Izerskiej zrobiło się tłoczno, a w Orlu był taki tłok, że zrezygnowaliśmy z próby szturmowania bufetu… Ze Stacji Turystycznej Orle szusowaliśmy więc dalej przez ostatnie 5km do Polany Jakuszyckiej – znanej wszystkim z “Biegu Piastów”. Cała długość trasy Izerskiego Szlaku Cietrzewia to ok. 19km – bardzo polecamy!

Izerski Szlak Cietrzewia

Na granicy z Federacją Rosyjską

FILM: NARTY BIEGOWE - IZERSKI SZLAK CIETRZEWIA

Spodobał Ci sie artykuł - nasza strona jest niekomercyjna i jak na razie jesteśmy jej jedynymi sponsorami ;) Ale możesz wesprzeć nas w prowadzeniu bloga stawiając symboliczną kawę i będzie miejsce na serwerze na kolejne fotki i teksty :) DZIĘKUJEMY!!!