Wodospady w MolinieNiespełna 30km na północ od Werony przy małej wiosce Molina znajduje się Parco delle Cascate - park wodospadów. Przez park prowadzą trzy częściowo nakładające się na siebie trasy - my oczywiście wybraliśmy najdłuższą, która zaprowadziła nas do wszystkich atrakcji parku... Na zdjęciu wodospad Doppio Covolo.

PARCO DELLE CASCATE- WODOSPADY W MOLINIE

Molina wywodzi swoją nazwę od obecności w przeszłości wielu rzemiosł wykorzystujących siły wody z różnych źródeł. Wioska do dzisiaj zachowała swój średniowieczny charakter - mnóstwo starych, kamiennych domów malutki kościółek i oczywiście w Molinie nie może zabraknąć młynów wodnych. Wodospady i wejście do parku znajduje się poniżej wioski na zbiegu trzech dolin: Molina, Val Cesara i Vaio Scalucce. Początkowo szlak zaprowadzi nas do rekonstrukcji prehistorycznej groty, później zakosami w dół zeszliśmy do mostu i wodospadu Cascata Dell'orso (wodospad niedźwiedzi), dalej dnem doliny doszliśmy do przepięknego miejsca - wodospadu Doppio Covolo. Stąd tzreba się nieco cofnąć i stalową kładką i schodami na stromej ścianie wejść do Cascata del Tombolino, a tuż nad nim z wodospadem Cascata del Marmittone w tle ciekawa atrakcja parku - szczególnie dla najmłodszych - zjazd po linie nad wodospadem. Przygotowano specjalne krzesełko, które zjeżdża po rozpiętej linie stalowej :) Po dobrej zabawie na "kolejce linowej" wspięliśmy się do Cascata Spolverona i stamtąd na wspaniały punkt widokowy na wszystkie trzy doliny (prowadzi tutaj tylko najdłuższy ze szlaków - czarny i tutaj właśnie ukryliśmy skrzynke opencaching - Wodospady Molina), gdzie zrobiliśmy sobie odpoczynek. Kolejnym punktem był wodospad kryjący za sobą jaskinię Grotta delle Tette More. Kolejny dłuższy postój mieliśmy przy Cascata Nera - Czarnym wodospadzie - na całą wysokość wodospadu rozpięta jest tutaj na stalowych linach huśtawka. Huśtając się tutaj można dotknąć spadającej w wodospadzie wody :) Po tej atrakcji wspięliśmy się jeszcze do Cascata Verde - Zielonego wodospadu i położonej nad nim jaskini. Policzyliście wodospady? - my do dzisiaj nie... Więcej informacji znajdziecie na stronie parku: www.parcodellacascate.it

Film: Park wodospadów w Molinie

INFO:
- parking w Molina - na parkingu jest parkomat - 3 EU / cały dzień, ale rano są jeszcze nieodpłatne miejsca w pobliżu kościoła w Molinie
- wstępy do Parco delle Cascate - 5 EU - dorośli i 3 EU - dzieci (poniżej 6 lat gratis) - przy wejściu otrzymacie mapkę parku